Branding & strategi
– mere end ord

Vi hjælper kunder med at brande deres produkter og virke. Det gør vi, når vi udvikler visuelle identiteter, tilrettelægger film og fotos, skriver tekster og designer bøger og websites, men branding er et langt mere kompliceret anliggende, end det lader sig beskrive i en række ydelser. 

Ligesom mennesker er også brands meget andet end det, de siger. Det har stor betydning, for vi er alle – uanset baggrund – eksperter i at afkode meget andet end det, der bliver sagt. Hvem er det fx, der siger det, i hvilken kontekst og til hvem? Det er evner, vi lærer allerede som børn, og disse ubevidste færdigheder er en fundamental forudsætning for vores sociale liv. 

En tilsvarende proces finder sted, når vi møder brands. Her registrerer vi også forhold – både bevidst og ubevidst – der ligger ud over det, der bliver sagt, og som ikke altid er direkte  forbundet med brandets funktion eller kvalitet. Alligevel har disse forhold en afgørende indflydelse, når vi vælger brands til og fra.

Uanset om vi brander produkter, personer eller virksomheder går vi strategisk til værks for at afdække brand promise, brand positioning, values, brand voice etc. Det sker i et tæt samarbejde med kunden i en proces, der afdækker udfordringer, præciserer målsætninger og skærper brandet indadtil og udadtil. Dernæst identificerer og tilrettelægger vi de rette virkemidler, så de artikulerer de opnåede indsigter. Det handler om at differentiere brandet fra andre, så det opfattes relevant og attraktiv blandt de modtagere, det henvender sig til.

Codan – forandringskommunikation, der sender ansatte hjem

I Codan er arbejde ikke et sted, du tager hen. Det er noget du gør. Sådan har det ikke altid været. Vi hjalp Codan med at formidle budskaberne i den svære transitionsfase, da mange ansatte skulle til at passe deres arbejde hjemmefra. Det handlede om at finde og udtrykke den rette balance, så ansatte og ledere hurtigt kunne finde sig til rette i den nye virkelighed. 

Rungsted Gymnasium – konkurrencedygtig kommunikation

Gymnasierne konkurrerer om at tiltrække de rigtige elever. Derfor er det vigtigt, at gymnasierne får vævet deres identitet ind i deres kommunikation. Vi hjælper blandt andre Rungsted Gymnasium med at udtrykke deres profil gennem film, ord, website og fotos.

Skuespilhuset – når vægge taler

Mursten er i sig selv kun interessante for de få, men hvis de stables rigtigt, kan de fortælle og rumme endda komplekse historier. Det ved man i teglværket Petersen Tegl, og de ville gerne dele deres fascination med andre. Vi tilrettelagde en fortælling, der i billeder og ord formidlede, hvordan murstenene kan være en underfundig gave til byen.   

Restaurant Schønnemann – levende kulturhistorie

Restaurant Schønnemann kom til os med et ønske om at invitere et yngre publikum ind i de historiske rammer. Vi hjalp dem med at aktualisere stedets autenticitet uden at vende ryggen til stedets lange historie. I dag har restauranten opnået præcis det, de efterspurgte: Et sted, hvor unge og ældre kan nyde et godt måltid som en del af spillevende dansk kulturhistorie.

Se case

Restaurant Schønnemann

Website, identitet, foto, film, brandrådgivning, tekst

Gå til case

Kontakt os

Vi har udviklet flere både lignende og helt anderledes løsninger for andre af vores interessante samarbejdspartnere. Hold dig endelig ikke tilbage, hvis du vil høre mere, eller hvis du vil vide, hvordan vi også kan hjælpe dig med at indfri dine mål.  

Læs mere

T: +45 70 20 19 72
info@eh.dk