Visuel identitet

En visuel identitet er virksomhedens ansigt udadtil. Den skal kommunikere virksomhedens værdier og formål og dermed styrke brandet. Den visuelle identitet rækker langt ud over logodesignet. Typografi, farvevalg, grafiske formelementer, fotostil og ikoner er også væsentlige for den visuelle identitet, og det handler om langt mere end blot at se godt ud. Parametrene udgør tilsammen en grafisk fortælling, der etablerer en relation mellem afsender og modtager.

Løbende tilpasning

Hvis den visuelle identitet skal fungere optimalt, skal den afspejle virksomheden eller organisationen, som den faktisk tager sig ud. Derfor bør elementerne løbende evalueres og tilpasses, så de både er on brand og dækker forbrugernes aktuelle behov. Logoet skal gerne kunne skabe genkendelighed over en længere periode, men typografi og i særdeleshed farver, grafiske elementer og fotostil bør tilpasses strømninger og tendenser i tiden. Den visuelle identitet bør altid munde ud i en designguide, der kan dokumentere, inspirere og opretholde konsistens, så brandet styrkes.

Se case

Arbejdernes Landsbank

Design til tryk og skærm, foto, interne og eksterne film, tekst & design af kontokort

Gå til case

KommuneKredit

I snart 125 år har Kommunekredit ydet lån til kommuner, regioner og institutioner. Vores samarbejde med Kommunekredit går dog ikke helt så langt tilbage. Det blev først indledt i 2007, hvor vi påtog os den første opgave. Siden har vi udviklet årsrapporter, visuel identitet, website, nyhedsbreve, pjecer etc. Senest har vi i 2022 udviklet en film, der formidler deres kernefortælling.

Udvikling og implementering

Udvikling og implementering af identitetsprogrammer er et kerneområde hos Ehrhorn Hummerston. Vi håndterer hele processen fra research og analyse til konceptdesign, design, rentegning, dokumentering og implementering på alle platforme.

frederiksdal segl

Se case

Multiform

Webdesign, tekst, foto, katalogdesign, styling. film

Gå til case

frederiksdal segl

Frederiksdal Slot

Ehrhorn Hummerston har designet en visuel identitet til Frederiksdal Slot, som tager udgangspunkt i klassiske heraldiske våben for de to adelsfamilier, hvis historie er tæt knyttet til stedet. Målet har ikke været at skabe et nyt våben, men at etablere et moderne brand, som hviler på historiske dyder og symbolikker; et brand, der understøtter fremtidens værdier, formål og funktioner.

Frederiksdal Slot varetager i dag opgaven om at passe området og skabe erhvervsaktiviteter, som kan opretholde herregårdsmiljøet. Aktiviteter og oplevelser kan have temaer som fx arkitektur, ridekunst, udenrigshistorie for den dansk-tyske forbindelse, klassisk musik samt maler- og skulpturkunst. Den visuelle identitet rummer elementer fra hovedbygningen og dalens landskab og aktiviteter. Dermed etableres en forbindelse mellem stedets historiske og nutidige beboere og den virkelighed, de har været og fortsat er en del af.

Black Iron Horse

Navnet Black Iron Horse er hentet fra 1700-tallets Vesterbro, hvor gæstgiveriet “Sorte Hest”  gav navn til området. Det er her, Black Iron Horse har deres værksted, og den originale Sorte Jernhest-ladcykel oprindeligt blev skabt. I 2019 gentænkte Black Iron Horse den baghjulsstyrede cykel – og i samme forbindelse skabte vi en ny visuel identiet. Med det internationale marked for øje ændrede vi navnet fra dansk til engelsk og udviklede en visuel identitet, som afspejlede navnet, godt håndværk, dansk kvalitet og robusthed. Både på stel og lad afspejles den visuelle identitet med logovarianter eller bomærke enten støbt ind i ladets genbrugsplast eller fræset ud i jernstellet.

Kirken i Ørestad

Folkekirken har omtrent 2340 kirker fordelt rundt i hele landet. Nogle lukker, og bygningerne får nye funktioner, mens behovet for nye kirker opstår andre steder. Det gjaldt fx, da den nye bydel Ørestad skød op på Amager. Indledningsvis fik Ørestad Kirke til huse i et tidligere forretningslokale i bygningen 8tallet, som er tegnet af Bjarke Ingels Group. Hoff & Sørensen Arkitekter har indrettet kirkerummet, mens vi har designet den visuelle identitet. Ønsket var at den visuelle identitet skulle have et moderne, minimalistisk udtryk uden at gøre brug af de traditionelle kristne symboler. Nøgleordene for den nye visuelle identitet er Opstandelse, Lys, Skabelse og Fællesskab. Både på glasfacaden og i kirkerummet skaber de store gyldne sole stemning, karakter og udgør en indbydende invitation ind i kirken.

Kontakt os

Vi har udviklet flere både lignende og helt anderledes løsninger for andre af vores interessante samarbejdspartnere. Hold dig endelig ikke tilbage, hvis du vil høre mere, eller hvis du vil vide, hvordan vi også kan hjælpe dig med at indfri dine mål.  

Læs mere

T: +45 70 20 19 72
info@eh.dk