Augustinus Fonden

Langsigtet filantropi

Vi har løst et væld af opgaver for Augustinus Fonden over en længere årrække. Gennem årene har vi udviklet flere websites, årsrapporter, bøger og kataloger for fonden og dens datterselskab Chr. Augustinus Fabrikker.

  • Webdesign

    Bogdesign

    CVI

    Tekst

    Foto

    Film

    Grafik

    Bannerdesign

Augustinus Fondens logo er bygget op af et bomærke/segl og et navnetræk. Bomærket/seglet anvendes så vidt muligt altid sammen med navne- trækket, så fondens navn fremstår tydeligt. Logoet må gerne forstørres og formindskes, men man må ikke flytte bomærke og navnetræk fra hinanden eller gøre dem større eller mindre i forhold til hinanden.

I forlængelse af vores arbejde med Augustinus Fondens visuelle identitet har vi designet en sammenhængende serie på 3 årsskrifter til fonden. Udtrykket er både klassisk og moderne ved brug af klassiske skrifter og farver i en levende, varieret opsætning af smukke billeder og grafikker. Ikke 2 opslag er ens, så tryksagens rytme overrasker og fremstår dynamisk fra start til slut. Valget af format, papirkvalitet og overflader tilfører en taktil dimension og understreger det kontrastfyldte udtryk.

I 2017 kunne Augustinus Fonden fejre 75 års jubilæum. I den anledning udviklede vi en jubilæumsbog, der med udgangspunkt i fondens arkiver tegnede et nuanceret billede af det fundament, som fonden hviler på i dag.

Bogen portrætterer en række af de mange bevillingsmodtagere og projekter, som fonden gennem årene har hjulpet med at realisere.

I anledning af Augustinus Fondens 75-års jubilæum havde fonden arrangeret en musikfest i Tivoli, hvor publikum og inviterede gæster kunne opleve et uddrag af de musikalske initiativer og talenter, som fonden gennem mange år generøst har støttet. Vi skabte  udsmykning, der gjorde Augustinus Fonden synlig i den smukke gamle have. Den visuelle jubilæumsidentitet, som vi havde udviklet, blev tilpasset, så den kunne passe ind i Tivolis univers på bannere, flag, invitationer, programmer, navneskilte etc. Vi var med på dagen, hvor vi indfangede noget af den hyggelige, men våde, stemning fra festdagen på både foto og film.

Vi udviklede en visuel identitet til arrangementet, som både Tivoli og Augustinus Fonden kunne se sig selv i. Identiteten blev udfoldet på en lang række digitale og trykte medier. Vi designede bl.a. et nyt website til det stort anlagte projekt, hvor musikere, komponister, instrumenter og programmet for koncerten blev præsenteret. Desuden designede vi en række materialer, der kunne afvikles på Tivolis skærme og på sociale medier. Endelig designede og producerede vi alle trykte materialer: program, flyers, annoncer, plakater etc.

Augustinus Fonden råder over en unik samling af værdifulde mesterinstrumenter. De udlånes til landets dygtigste klassiske musikere. I 2022 besluttede man at afholde en koncert under overskriften "Nordiske Toner – Italienske Mesterinstrumenter" i glassalen i Tivoli, hvor publikum kunne høre instrumenter og musikere, når de spillede og fortalte om deres personlige forhold til de exceptionelle instrumenter.

Undertiden ønsker fonden at sætte ansigt på nogle af de mange projekter, de støtter. Vi har fx produceret denne film om Louise Alenius’ værk Tête, der er støttet af fonden. Værket inviterer publikum – en ad gangen – ind i kunstnerens hoved, hvor man kan høre et lydværk, der var komponeret til lejligheden. Værket var Alenius’ hyldest til tanker, ideer og musik og udgjorde på samme tid et rum, hvori publikum uforstyrret kunne samle sine egne tanker og tage musikken ind.

Kontakt os

Vi har udviklet flere både lignende og helt anderledes løsninger for andre af vores interessante samarbejdspartnere. Hold dig endelig ikke tilbage, hvis du vil høre mere, eller hvis du vil vide, hvordan vi også kan hjælpe dig med at indfri dine mål.  

Læs mere

T: +45 70 20 19 72
info@eh.dk